Novosti


 

17.12.2013

DIZAJN U SLUŽBI EKONOMIČNE POTROŠNJE

Vrhunska aerodinamika

Na IAA sajmu u Hanoveru, Renault Trucks predstavlja studiju industrijskog dizajna za dugolinijska vozila, u potpunosti fokusiranu na uštedu goriva. Vozilo je kombinacija plemenitih materijala, vrhunske aerodinamike i tehnoloških inovacija i konstruisano je da omogući proizvođaču dugoročne smercnice za istraživanja u oblasti uštede goriva.

"Rad na CX/03 je elaborat o industrijskom dizajnu, a ne studija stila",upozorava Erve Bertran, dizajner u kompaniji Renault Trucks. Vozilo je potpuno usklađeno sa prethodnim istraživanjima sprovedenim od strane proizvođača u ovoj oblasti, kao što je Optifuel Lab. "Bitno je da se ideja uštede goriva utemelji u kompaniji Renault Trucks“, nastavlja Erve Bertran,"i da se kompanija dugoročno orijentiše za buduća istraživanja Zato svaki deo vozila ima veoma preciznu funkciju, uglavnom baziranu na aerodinamici i efikasnosti.

.

Pre svega, prednja maska: napravljena isključivo od karbonskih vlakana sa aluminijumom, izgleda kao egzoskelet i ukazuje i na lakoću i na robustnost. U centralnom delu, klizni panel koji se uvlači u donji deo dok se povećava brzina vozila. Zatim, spojler na dnu kamiona radi istu stvar kako bi umanjio rastojanje od tla, a 3 aerodinamične krila potiskuju protok vazduha u stranu. Bočni retrovizori su minimalistički, drže ih dve profilisane cevi. Ovi i ostali elementi, imaju istu svrhu: da poboljšaju protok vazduha, a time i smanje potrošnju.

Renault

Na isti način, stepenice kabine koje su izvor turbulencija, i točkovi tegljača, pokriveni su tako da poboljšavaju protok vazduha. U kabini, nagib vetrobranskog stakla, koje dizajneri zovu "Pillar A", je 12 °. Ono daje optimalno aerdonamično rešenje. Takođe, blago je iskošeno da bi vozilo izgledalo dinamičnije. "Želeli smo da pomognemo ljudima da na prvi pogled shvate da su svi elementi ovog vozila dizajnirani da budu lagani, efikasni i aerodinamični", kaže Erve Bertran.

Ali aerdinamičnost kamiona nije samo u tegljaču. I poluprikolica igra važnu ulogu. Koristeći elemente iz prethodnog istraživanja, kao što je Optifuel Lab, Renault Trucks je osmislio prikolicu sa zakrivljenim krovom sličnim kapljici vode, sa bočnom maskom koja obuhvata sve točkove i sa zadnjim deflektorima. Takođe, posebno se vodilo računa o vezi između tegljača i prikolice, s obzirom da prostor između njih stvara značajnu turbulenciju. "Da bismo je umanjili što je više moguće, osmislili smo sistem podesivih maski", objašnjava direktor dizajna Renault Trucks-a. "Kada je vozilo na autoputu, kabina i prikolica su jedno, a protok vazduha nije prekinut. Sa druge strane, pri malim brzinama, da bi se lakše manervisalo kada maske ne služe ničemu, one se uvlače."

Kao pravo sredstvo za rad koje je sinonim za efikasnost, pouzdanost i uštedu goriva, CX/03 ne sme se smatrati hladnim čudovištem.

Renault

"Nismo želeli da ovom promišljeni vozilu oduzmemo strast", priseća se Erve Bertran."Da bismo dali malo topline mašini, odlučili smo da dodamo aluminijsku ploču sa strane na kabini sa crvenim odsjajem. Crvena, boja strasti, je takođe i boja kompanije Renault Trucks".”