Novosti


17.12.2013

2013. GODINE RENAULT TRUCKS MENJA KOMPLETAN ASORTIMAN

"...Prava revolucija desiće se u junu..."

Za vreme sajma IAA u Hanoveru, predsednik Renault Trucks-a, Hajnc-Jirgen Lou, najavio je da će proizvodni program vozila za međunarodni transport, distribuciju i usluge u građevinskoj industriji biti kompletno izmenjen u proleće 2013. godine. Ističući uspešnost svake marke unutar grupe Volvo kao rezultat reorganizacije, on namerava da napravi od Renault Trucks-a model koji je sinonim za izvrsnost.

Tokom konferencije za štampu na sajmu u Hanoveru, Hajnc-Jirgen Lou, izjavio je da će prelaz na Euro 6 standard biti prilika za kompletnu obnovu asortimana vozila za dugolinijski transport, građevinarstvo i distribuciju i to već od juna 2013. Sva pomenuta vozila testiraju se trenutno na test pistama Renault Trucksa, ali i kod brojnih klijenata pod stvarnim uslovima rada. Renault Trucks dizajnirao je ove kamione imajući u vidu potrebe i očekivanja klijenata. Novi asortiman vozila ima za cilj da dostigne izvrsnost i Renault Trucks će učiniti sve kako bi to i postigao. Hajnc-Jirgen Lou pripremio je teren rekavši:" U junu će se dogoditi prava revolucija. Naša nova vozila će vas iznenaditi, ne samo po pitanju njihovog dizajna, nego i performansi. Težimo izvrsnosti i činimo sve kako bi je postigli."

Sajam IAA takođe je prilika da Renault Trucks predstavi tehnologiju svojih budućih Euro 6 motora. Asortiman teških teretnih vozila ponudiće DTI 11, 6-cilindarski motor zapremine 11 l, opremljen Common rail sistemom ubrizgavanja. Ima SCR tehnologiju za smanjenje emisije štetnih gasova da bi se ispoštovala norma Euro 6. Kako bi se uverio da ovaj sistem pruža optimalne performanse, Renault Trucks kombinuje različita rešenja kao što su: recirkulacija izduvnih gasova u početnoj fazi rada motora, kao i različite strategije sagorevanja. Sistem obrade izduvnih gasova opremljen je posebnim filterom čestica, koji imaju sva Renault Trucks vozila sa Euro 6 motorima. Slična tehnologija primenjena je i na 13-litarskom DTI 13 motoru. Ovaj model opremljen je sistemom elektronskog ubrizgavanja koji je posebno pogodan za motore sa ovom zapreminom.

Za svoj asortiman srednje teških vozila Renault Trucks razvio je novi motor DTI 5, sa 4 cilindra zapremine 5 litara, i DTI 8, sa 6 cilindara zapremine 8 litara. Oba imaju EGR sistem. On reciklira jedan deo izduvnih gasova kod sagorevanja i smanjuje količinu azot-oksida (NOx) koju proizvodi motor. Zatim se preostali NOx eliminiše uz pomoć katalizatora preko SCR sistema. Na kraju, filter čestica omogućava da vozilo ispuni veoma nizak nivo emisije čestica koji zahteva Euro 6.

Sa svojim novim Euro 6 motorima, Renault Trucks ostvaruje svoj trostruki cilj: isporučiti svojim kupcima motore koji odgovaraju normi Euro 6, a koji nude istu ili bolju potrošnju, pouzdanost i održavanje kao i motor Euro 5.

Trenutno klijenti ne zahtevaju da se ranije usvoji standard i sadašnji asortiman Renault Trucks vozila savršeno ispunjava njihova očekivanja, posebno po pitanju kontrole potrošnje.

Pionir i lider u smanjenju potrošnje goriva, Renault Trucks preko incijative "Sve za uštedu goriva"(All for Fuel Eco) ističe da je kompletna radna snaga kompanije učestvovala u pronalaženju rešenja za uštedu goriva, od faze dizajna vozila do njegovog održavanja i servisiranja unutar mreže Renault Trucks. Za kupce, ovo se zove "Optifuel Solutions". Sastoji se od seta alata i usluga koje pomažu klijentima da dobro konfigurišu vozilo i odaberu najadekvatniji izvor energije (struju, hibird, CNG ili Dizel), da pruže svojim vozačima najbolju obuku, pažljivo prate i analiziraju potrošnju svojih kamiona, i da održavaju vozilo na ispravan način sa specifičnim uslugama posvećenim uštedi goriva. A na kraju svega brojke govore same za sebe. Renault Trucks-ov automatizovani menjač omogućava uštedu do 7%, sa uslugom "Optifuel Programme" ušteda je i do 15% na nivou celog voznog parka, a 21.000 vozača prisustvovala je obuci o ekonomičnoj vožnji u okviru programa "Optifuel Training".

Danas Renault Trucks ima u ponudi vozila od 2,8 do 120 t, i nudi svojim kupcima širok spektar vozila prilagođenih potrebama svakog kupca i različitim primenama. Osim toga, proizvođač nudi i veliki izbor vozila na alternativni pogon. U tu ponudu ulaze i vozila Maxity Electric (4.5 t), hibridna vozila sa Premium Distribution Hybrys Tech-om (19t/26 t), i ona koja rade na komprimovan prirodni gas sa Premium Distribution CNG (19t/26 t). U isto vreme, Renault Trucks nastavlja sa svojim istraživanjima, i to posebno na eksperimentalnom vozilu Midlum Electric. Ovakva tri vozila, trenutno su na testiranju kod partnera klijenata Carrefour i STEF u Lionu, i kod Nestlé Switzerland u Cirihu i Lozani.

Međutim, iako će gradska vozila sve više biti opremljena alternativnim pogonima, za dugolinijska vozila dizel ostaje, i ostaće još dugo vremena, najpogodniji izvor energije.

Zbog toga Renault Trucks i dalje nastavlja sa svojim istraživanjima da bi pronašao još načina za smanjenje potrošnje goriva. Za CX/03 projekat industrijskog dizajna, koji je predstavljen na sajmu u Hanoveru, urađeno je sve kako bi se poboljšala aerodinamika i kako bi vozilo bilo što lakše. Na primer, prednja maska vozila zasnovana je na cevastoj strukturi koja kombinuje aluminijum i grafitna vlakna i raspolaže sa tri aerodinamčne lopatice u osnovi, koje usmeravaju strujanje vazduha sa strane. CX/03 služi da pomogne Renault Trucks-u da postigne bolje rezultate u uštedi goriva i usmeri ga na putu ka postizanju izvrsnosti.

Ova istraživanja potpuno su u skladu sa "Renault Trucks Deliver" angažmanom koji je danas najaktuelniji. Kamioni igraju ključnu ulogu u našem modernom životu. Prevoze robu, hranu, rade za kulturu i prevoze humanitarnu pomoć. Renault Trucks želi da vrati ponos drumskom prevozu i da ponudi efikasna transportna rešenja koja takođe čuvaju životnu sredinu kako za dobrobit svojih klijenata, tako i za dobrobit celog društva.