Novosti


17.12.2013

EURO 6 MOTORI - POUZDANI SU I OMOGUĆAVAJU KONTROLU POTROŠNJE GORIVA

Renault Trucks Euro 6 motori su pouzdani, imaju visoke performanse i optimizovanu potrošnju.

Novi Euro 6 motori koje je razvio Renault Trucks smanjuju zagađenje i kontrolišu potrošnju goriva. Kombinovanjem različitih tehnika i biranjem onih koje su najbolje prilagođene za različite namene vozila, proizvođač nudi svojim klijentima motore visokih performansi koji su pouzdani i imaju konkurentnu potrošnju goriva.

Renault Trucks će predstaviti svoje motore koji ispunjavaju Euro 6 norme na sajmu IAA u Hanoveru. Tako će kamioni biti opremljeni po novom standardu koji stupa na snagu u januaru 2014. godine (januar 2013 za nove homologacije). Renault Trucks Euro 6 motor znatno umanjuje emisiju štetnih gasova, biće pouzdan i imaće visoke performanse i optimizovanu potrošnju. Da bi ispoštovao novi propis, proizvođač je koristio različite tehnologije, birajući najefikasnije, u zavisnosti od veličine motora i njegove buduće primene. Renault Trucks koristi ovu strategiju da bi ispunio nekoliko različitih ciljeva: da obezbedi svojim kupcima motore koji odgovaraju normi Euro 6, koji nude istu ili bolju potrošnju, pouzdanost i održavanje od Euro 5 motora.

Motori za gamu teških vozila (11 l i 13 l)

Za svoj asortiman teških vozila, Renault Trucks nudi novi 6-cilindarski motor zapremine 11 L koji će biti poznat pod nazivom DTI 11. On će biti dostupan u 3 verzije: 380 KS (1800 Nm), 430 KS

(2050 Nm) i 460 KS (2200 Nm). Iako ima mnogo sličnosti sa Euro 5 motorom, ovaj najnoviji model donosi novitete u sistemu ubrizgavanja i sistemu kontrole izduvnih gasova. Ubrizgavanje se temelji na Common rail sistemu koji omogućava prednosti u dotoku goriva, a to su visoka preciznost i visok pritisak ubrizgavanja, čak i pri malim brojevima obrtaja motora.

Motor DTI 11 dolazi sa SCR tehnologijom za smanjenje emisije štetnih gasova kako bi se zadovoljile Euro 6 norme. Da bi ponudio optimalne performanse, ovaj sistem mora da radi na dovoljno visokoj temperaturi. Renault Trucks je ispunio ove zahteve kombinujući različita rešenja kao što je recirkulacija izduvnih gasova u početnoj fazi rada motora, korišćenjem kontrolisanih usisnih i izduvnih ventila, kao i različite strategije sagorevanja.

Sistem naknadne obrade izduvnih gasova opremljen je filterom čestica, kao i svi ostali Renault Trucks Euro 6 motori. On omogućava da nivo emisije čestica bude znatno smanjen, eliminišući praktično sve, čak i najmanje čestice.

Ova tehnologija odabrana je i za novi 13-litarski motor sa šest cilindara. Međutim, ovaj motor poseduje sistem elektronskog ubrizgavanja koji je posebno pogodan za motore sa ovom zapreminom. Motor DTI 13 biće dostupan u sledećim verzijama: 440 KS (2200 Nm), 480 KS (2400 Nm) i 520 KS (2550 Nm).

Motori za gamu srednje teških vozila (5 i 8 l)

Za svoj asortiman srednje teških vozila Renault Trucks je razvio novi motor sa 4 cilindra, zapremine 5 L koji će biti poznat pod nazivom DTI 5. U ponudi će biti verzije od 210 KS (800 Nm) i 240 KS (900 Nm). Što se tiče DTI 8, to je 6-cilindrični linijski motor zapremine 8 L. On će biti dostupan u verzijama od 250 KS (950 Nm), 280 KS (1050 Nm) i 320 KS (1200 Nm)

Euro 6 motori od 5 l i 8 l opremljeni su EGR sistemom. On reciklira jedan deo izduvnih gasova kod sagorevanja i smanjuje količinu azot-oksida (NOx) koje motor proizvodi. Zatim se preostali NOx elimiše pomoću katalitičke reakcije preko SCR sistema. Na kraju, filter čestica pomaže da to vozilo odgovara veoma niskom nivou emisije čestica koje nameće novi standard. Osim toga, ovaj motor opremljen je Comon rail sistemom ubrizgavanja sa maksimalnim pritiskom od 2000 bara. Zahvaljujući fleksibilnosti koju nudi ovakvo ubrizgavanje (do 5 faza ubrizgavanja po jednom taktu rada motora) ovi motori imaju veoma visoke performanse u pogledu potrošnje, buke i karakteristika.

Novi Renault Trucks motori ispunjavaju standarde Euro 6, a ipak održavaju visok stepen perfomansi, pouzdanosti i optimizovane potrošnje, kako bi što bolje bili na usluzi svojim klijentima.