O nama i sa vama

Istorijat

Istorija kompanije RENAULT TRUCKS

Upoznajte istoriju kompanije Renault Trucks…od 1894. do danas

Utemeljena na bogatoj istoriji, sudbina kompanije Renault Trucks danas se sve brže kreće autoputevima širom sveta.

Renault Trucks ima istoriju na koju svi možemo da budemo ponosni. Takva istorija stvorila je Renault Trucks kakav je danas i kakav će biti i u budućnosti: brend odlučan da služi svojim klijentima i drumskom prevozu u celini, ali i da poveća ugled jedne delatnosti koja ima važnu ulogu u našeg društvu. Od 1894. godine kada je Marius Berlije konstruisao i proizveo motor sa jednim cilindrom i napravio svoj prvi automobil na bezin, pa sve do danas - otkrijte izvandredno nasleđe i tradiciju dugu više od 100 godina i pogledajte film “Pioniri od 1894”:

 

1894 - 1909: početak

Histoire

 

1894.god. u Lionu, Marijus Berlije konstruiše i proizvodi motor sa jednim cilindrom i pravi svoj prvi automobil na benzin. 1906. godine, napravio je svoj prvi kamion.


1898.god. u Bijankuru, blizu Pariza, Luj Reno je razvio menjač sa 4 stepena prenosa i predstavio svoje prvo motorizovano vozilo, sa četvrtinom konjske snage. Prvo vozilo sa direktnim prenosom (LKV) proizveo je 1900. godine, a 1906. godine je izumeo autobus, preteču današnjeg pariskog autobusa.

 

 

1914 - 1918: prve serijske proizvodnje

Histoire

 

Kod Berlijea se svakog dana proizvodilo 40 CBA kamiona i upućivali su se, zajedno sa ostalima, na front kod Verduna. Dok su Reno i njegovih 600 vozila doprineli pobedi na Marni i time obezbedili mesto u istoriji.


1917. godine, brend u obliku romba predstavlja prvi moderan tenk. Prvi 4x4 kamion napravio je Latil, što je bio i logičan sled događaja nakon što je 1898. godine razvijen pogon sa prednjom vučom.

 

1919 - 1928: raznovrstnost proizvodnje radi razvoja poslovanja

Histoire

Luj Reno i Marijus Berlije, ujedinili su svoje industrijske kapacitete i formirali grupu za proizvodnju automobila. Berlije učestvuje i u proizvodnji tenka Renault FT17 poručenog od strane francuske vlade.

1923.god., Renault je prvi ponudio drumsko vučno vozilo. Iste godine pojavila su se vozila sa motorima na gas koji se dobijao iz čvrstog goriva, kao i prvo vučno vozilo sa servo kočnicama na sva 4 točka. 1928. godine prvi put je na jedan kamion ugrađen dizel motor.

 

1952 - 1978: koraci ka formiranju grupacije

HistoireIzmeđu 1952. godine i 1974. godine, sa Berliet-om se udružuju Laffly, Rochet Schneider, Camiva i Citroën teška teretna vozila. 1957. godine Berliet proizvodi T100, najveći kamion na svetu.

1955. godine osniva se Saviem, spajanjem Latila, Renault kamionskog sektora i Somua. Saviemu se 1965.god. pridružuje Richard Continental, a 1975. godine i Sinpar.

1978. godine Berliet i Saviem se udružuju i osniva se jedini francuski proizvođač vozila za prevoz teškog tereta - Renault Véhicules Industriels, deo grupacije Renault za kamione.

 

Posle 1983: na putu ka svetskom vrhu

HistoireRenault Véhicules Industriels nastavlja da gradi međunarodnu grupaciju pripajanjem kompanije Dodge Europe 1983. godine, a zatim i legendarne američke marke Mack 1990. godine

1992. godine je ključni momenat: Renault Véhicules Industriels postaje Renault V.I. 2001. godine, Renault V.I. postaje deo Volvo grupe. 2002. godine zvanično se formira brendRenault Trucks poznat širom sveta.