Svedočanstvo

Renault Trucks K - Litvanija - Vilniaus Regiono Keliai

GRAĐEVINSKA INDUSTRIJA

RENAULT TRUCKS K - LITHUANIA - VILNIAUS REGIONO KELIAI

Javno preduzeće za održavanje puteva iz regiona Vilnjusa zaduženo je za čišćenje snega i posipanje soli na lokalnim putevima kako bi osiguralo bezbednost vozila koja saobraćaju. Saulius Batvinksas, na čelu mašinske službe preduzeća, nabraja spisak prednosti vozila Renault Trucks K koji je opremljen kao čistač snega.

VILNIAUS REGIONO KELIAI 

 

1990: godina osnivanja.

300: broj zaposlenih.

32: broj kamiona sa kiperom, od čega 1 kamion Renault Trucks iz serije K, i 8 Renault Kerax.

2 000 KM: tdužina asfaltiranih puteva koje treba održavati.

VILNIAUS REGIONO KELIAI
Zašto ste izabrali kamion Renault Trucks iz serije K?

Saulius Batvinskas — Mi smo napravili spisak naših zahteva i na tenderu se pokazalo da vozilo Renault Trucks iz serije K odgovara našim očekivanjima. Savršeno je prilagođen našim ograničenjima i to je ono što tražimo: razumnu potrošnju, naravno, ali i veliko snagu kako bi izdržao velike temperaturne promene i odupreo se problemima u vezi sa korozijom.

 

Koji su njegovi glavni aduti?

S.B — Snaga njegovog motora i njegov kočioni sistem su vrlo performantni. Vozilo ima disk kočnice koje su u potpunosti zaštićene. Vrlo su korisne i efikasne kada tokom leta radimo u kamenolomima ili zimi na putevima. Takođe poseduje funkciju smanjene brzine. To predstavlja prednost zimi prilikom posipanja soli, jer se radi o poslu koji ne zahteva vožnju velikim brzinama.

5%

Uštede u potrošnji goriva Renault Trucks-a u odnosu na druga vozila iz voznog parka.

Da li potrošnja goriva ide na ruku vozilu?

S.B — Naša vozila troše mnogo jer prevoze velike tovare. Renault Trucks iz serije K troši 5 % manje od naših ostalih vozila. Njegov rezervoar prima oko 350 litara, što nam omogućava da vozimo između 500 i 600 kilometara.

VILNIAUS REGIONO KELIAI

« Sa vozilom Renault Trucks K, nismo imali nijedan problem.»

Saulius Batvinskas
U kakvim uslovima rade vaša vozila?

S.B — To je bio deo naših tehničkih zahteva : vozila moraju da budu u stanju da rade na temperaturama od – 40° do + 40 °C. Tokom ove zime, uprkos temperaturama koje su se spuštale i do – 30°, vozila Renault Trucks nisu imala nikakvih teškoća da se pokrenu. Među drugim adutima vozila Renault Trucks K, naveo bih njegov čelični branik i činjenicu da je vozilo dobro zaštićeno.

 

 

Koja oprema olakšava posao vozaču?

S.B — Oblik retrovizora omogućava odličnu vidljivost a bočni retrovizori su dobro zaštićeni od snega i prskanja. Točkovi koji su podvučeni ispod vozila ne bacaju ništa u stranu. Kada je u pitanju komfor kabine, Renault Trucks je mislio na sve. Sedišta koja se zagrevaju mogu da se podešavaju po visini i da se pomere unazad. Naši vozači posebno cene velike dimenzije kabine. Vrlo je praktična, naročito kada treba da ponesu kutiju sa alatom i opremom koja im je potrebna za rad.

 

MIŠLJENJE
RENAULT TRUCKS K - LITHUANIA - VILNIAUS REGIONO KELIAI

Ricardas Kasperavicius, vozač kamiona Renault Trucks iz serije K.

Poslovi Rikardasa Kasperavicijusa, 36 godina, zavise od meteoroloških uslova. Čišćenje snega ili posipanje soli, noću ili u špicu, on radi na jednoj od glavnih saobraćajnica koja vodi od Trakaja, malog istorijskog sela, do Vilnjusa, na nekih 30 kilometara udaljenosti. Već je 15 godina u ovog kompaniji i kaže : « Pravo je zadovoljstvo voziti Renault Trucks K, sve je tiho i nečujno, nema nikakvih vibracija ». Ove zime u Litvaniji temperatura se poprilično spustila a snežni pokrivač je bio veoma gust. Za Rikardasa, vozilo Renault Trucks K je savršeno za deonicu puta za koju je zadužen. « Možemo da utovarimo do oko 11 tona soli ili peska, više nego u druge kamione », objašnjava nam on. Smanjena potrošnja goriva je druga sjajna prednost vozila Renault Trucks K. Iako nije umeo da izrazi u ciframa, Rikardas konstatuje da se često vraća sa više od polovine punog rezervoara. Vozilo koje je posebno prilagođeno gradskoj sredini, opremljeno je dvostranim raonikom. « Na taj način, obavljamo više posla i to brže. Ono što danas radim sam, za to je ranije bilo potrebno angažovati dva vozila, » ističe Rikardas. Ali brzina mora da se uskladi i sa bezbednošću, posebno po lošim vremenskim prilikama. Vozač mora pažljivo da manevriše prednjim i bočnim raonikom. Moramo da vodimo računa o mnogim stvarima kao što je nadgledanje puta, provera čišćenja snega i kontrola posute soli, i to se gotovo istovremeno radi i zahteva veliku koncentraciju. « Treba biti veoma pažljiv, sve se radi uz pomoć retrovizora », otkriva nam vozač. Budući da je Trakaj u poljoprivrednoj i šumskoj oblasti, Rikardas nekad radi na terenima sa neravninama gde postoji opasnost da se vozilo zaglibi. Zaključavanje diferencijala je tada vrlo korisno. « Kada moramo da vozimo po poljima, zadnji točkovi proklizaju. Diferencijal se blokira i zaista nam olakša posao. Korišćenje ovog sistema omogućava da se pomogne drugim točkovima i vozilo se mnogo lakše kreće », objašnjava vozač.