Izveštaj

MOJ CILJ JE UVOĐENJE ELEKTRIČNIH KAMIONA U SVAKI GRAD!

ELEKTROMOBILNOST

ZELENE ENERGIJE

5min
7 KEY POINTS TO CONSIDER WHEN SWITCHING TO ELECTRIC TRUCKS

Stvaram kamione budućnosti

Filip Le Brusk je inženjer sistema e-mobilnosti u kompaniji Renault Trucks. Već 13 godina radi na gradskim električnim i hibridnim kamionima.

"Tuluz, hladno i suvo jutro februara 2003. godine, a ja sam student elektronike. Kao i svakog dana, iako su mi prozori zatvoreni, budi me buka kamiona za dostavu ispod moje studentske sobe. Uz svu buku koju je stvarao kamion, sigurno mi nije bio potreban budilnik... tih motor je u to vreme bio prava retkost. A šta kad bismo uveli električnu revoluciju? Jednog dana ću izumeti tihi kamion... truck...

Ako ubrzamo vreme i pogledamo gde sam danas – nadomak rešenja. Gradski električni kamion sasvim je logično rešenje, kako u ekološkom, ekonomskom, tako i u društvenom smislu.

Electric trucks design Renault Trucks
 
Ograničavanje emisija CO2 je pravi izazov za teške kamione

Proteklih 13 godina radim u projektnom birou kompanije AB Volvo Group kao inženjer sistema e-mobilnosti i stalno pokušavam da iskoristim svoje znanje na polju elektronike u razvoju održivijih rešenja. Moj prioritet i lični cilj jeste da pronađem vid prevoza koji manje zagađuje, koristi manje energije i koji je kompatibilan sa obnovljivim izvorima energije! To je zato što je na lokalnom nivou, imajući u vidu sve veći broj ljudi koji žive u gradovima, sada neophodno smanjiti emisije oksida azota (NOx) i finih čestica. Takođe je bitno da smanjimo emisije CO2 širom sveta. Istovremeno, ograničavanje zagađenja bukom i poboljšanje udobnosti industrijskih vozila takođe su važni ciljevi zajednice.

Jedna od stvari na koje sam najviše ponosan u svom radu jeste činjenica da nakon decenija napora, miliona uloženih evra i brojnih odbačenih prototipova, Renault Trucks danas serijski proizvodi električne kamione. Ovog proleća, naš proizvodni pogon u Blenvilu kod Kana pokrenuo je serijsku proizvodnju ovih kamiona od 16-26 tona sa dnevnim dometom od 200 do 400 kilometara. Savršeno su projektovani za upotrebu u gradskim i prigradskim područjima, a naročito za odvoz smeća ili prevoz hladnjačama. To predstavlja pravi skok u tehnologiji koja optimizuje energiju potrebnu za transport jedne metričke tone robe u urbanom okruženju. Krajnji cilj je postizanje bolje energetske ravnoteže.

 

Električni kamioni koji rekuperišu 25 % energije kočenja za punjenje baterija

Brojne inovacije su doprinele početku proizvodnje ovog novog modela električnog kamiona. Možda je najvažnija tehnologija litijum-jonskih baterija, koja je dostigla nezabeleženu zrelost. Na primer, ovi sistemi sada mogu da se prilagode ekstremnim temperaturama ispod -15 °C i iznad 40 °C zahvaljujući inovativnom sistemu koji „budi“ baterije vozila. Kočioni sistemi su takođe značajno napredovali: 25 % energije kočenja se sada rekuperiše! Ukratko, električni kamion današnjice je čisti koncentrat najnovijih tehnologija.

Osim toga, veoma su jednostavni za upotrebu. Dve papučice umesto tri, manje dugmadi i prekidača u odnosu na dizelska vozila, ergonomski oblikovani, tihi, bez vibracija... svi vozači koji su testirali ova vozila bili su oduševljeni. Ne sumnjam da će gradski kamion budućnosti biti električan, siguran sam u to!

Danas, 2020. godine, moji studentski snovi su gotovo ostvareni... Prevoz bez ugljenika širi se po našim gradovima, a to znači samo dobro za našu planetu."

Profil

Filip Le Brusk Brusq (37) je inženjer sistema e-mobilnosti. Proteklih 13 godina je zaposlen u kompaniji Renault Trucks u projektnom birou kompanije Volvo Group. Učestvovao je u projektovanju više od 20 prototipova električnih i hibridnih kamiona, kao i u prijavi 10 patenata. Živi u Lionu i uveren je da elektronika treba da pruži značajan doprinos održivijim i ekološki prihvatljivijim rešenjima za gradski saobraćaj budućnosti. Filip toliko čvrsto veruje u to da je to postavio za svoju profesionalnu, ali i ličnu ambiciju.

Philippe le Brusq