Share

Svedočanstvo

TRANSPORTS HOUTCH: NAŠI KAMIONI RADE NA PRIRODNI GAS

ZELENE ENERGIJE

3min
Renault Trucks D CNG Houtch

Zajedno sa svojim bratom Igom, Alen Uč je izvršni direktor kompanije Transport Houtch, osnovane 1965. godine. U voznom parku od 200 teretnih vozila kojima raspolaže ova porodična firma, 21 je „zeleni“ kamion. Preciznije, radi se o modelima Renault Trucks D-Wide koji rade na komprimovani prirodni gas i biogas. Ovo je Alenova priča:

Sećam se svih uzbuđenja leta 2015. godine. Iz naše baze u Frenua le Granu u francuskom departmanu En, naša kompanija je već nekoliko godina radila na sopstvenoj energetskoj tranziciji i već smo bili potpisali povelju o CO2 u transportnoj industriji. Zajedno sa svojim bratom Igom, koji sa mnom vodi porodični biznis sa 400 zaposlenih, odlučio sam se za ekološki odgovoran pristup čistoj i održivoj mobilnosti. Zato odajmo priznanje zelenim kamionima!

U čisto praktičnom smislu, tražili smo alternativu dizelu za naš vozni park od 200 vozila, od kojih je 50 sa nominalnim kapacitetom između 3,5 i 19 metričkih tona. Na kraju smo se odlučili za prirodni gas! Odlučili smo da investiramo u nova vozila koja koriste ovaj ekološki prihvatljiv alternativni oblik energije i da izgradimo sopstvenu stanicu za brzo punjenje gorivom kako bismo doprineli njegovoj popularizaciji. Otvorena je 24 sata dnevno kako bi bila na raspolaganju drugim transportnim kompanijama u regionu, kao i vozačima putničkih vozila.

Prirodni gas: pruža kamionima domet do 800 kilometara

Sledeće pitanje je bilo: Koje zelene kamione da izaberemo? Kada je naš otac osnovao kompaniju 1965. godine, imao je jedno vozilo i tri stranke. Uvek je bio veran Renou, a čak i danas velika većina naših kamiona nosi logo dijamanta na prednjoj rešetki. Tako da je bilo sasvim prirodno da zatražimo od Renault Trucks da nas snabdeva vozilima koja idu na komprimovani prirodni gas (CNG).

Kupili smo 21 vozilo Renault Trucks D Wide 320 KS sa dvostrukim dometom. Sva vozila su razvijena specijalno za našu kompaniju i prema našim preciznim zahtevima, tj. za runde isporuke u opsegu od 400 do 600 kilometara. U standardnoj verziji ovi kamioni nose dva nosača sa po četiri plinske boce. Za nas je Renault Trucks dodao još dva kako bi povećao maksimalni domet sa 400 na 800 kilometara. Testirali smo ovo rešenje tokom tri nedelje sa prototipom vozila, puneći gorivo na sopstvenoj benzinskoj pumpi. Test je bio uspešan i od tada nismo imali problema. Renault Trucks brine o održavanju i potpuno smo zadovoljni njihovim radom, ali ćemo u nekom trenutku preuzeti održavanje u sopstvenoj radionici u krugu kompanije kako bismo bili potpuno nezavisni.

70% niže emisije CO2

Još jedna prednost CNG-a je da za razliku od tečnog gasa nema potrebe za nošenjem lične zaštitne opreme (LZO) prilikom punjenja. Jednostavno je kao sa dizelom i ne traje više od petnaest minuta... što naši vozači zaista cene! U pogledu mehaničkih aspekata i pre svega izuzetnog šarma novih kamiona, naši vozači posebno uživaju u niskim nivoima buke i fleksibilnijem menjaču teretnih vozila Renault Trucks D Wide. A svakako ne treba zanemariti ni pozitivnu sliku o prirodnom gasu: naši zaposleni su veoma ponosni na „čistu vožnju“ i svoje „zelene“ kamione, a kupci nam redovno čestitaju.

 

Ipak, suština je da svaki deo poslovanja ima koristi od ovog rešenja, kako u pogledu našeg imidža, tako i u pogledu procene društveno odgovornog poslovanja. Prednosti za životnu sredinu su ogromne, jer kamioni sa CNG-om emituju 15% manje CO2 u odnosu na ekvivalentnu dizelsku verziju, a do 70% manje kada koriste biogas proizveden metanizacijom poljoprivrednog otpada, što pokreće naše kamione. Njihove emisije praktično ne sadrže sitne čestice, što ih kvalifikuje za nalepnicu sistema Crit'Air na vetrobranskom staklu i neograničen pristup centru Pariza ili Lila tokom vrhunca zagađenja. I sve to bez mirisa i bez izduvnog dima!

 

U pogledu operativnih troškova, ovaj oblik energije je definitivno dugoročno koristan, posebno zahvaljujući niskim troškovima biogasa, državnim podsticajima i podršci lokalnih uprava. Zaključak je da sam vrlo zadovoljan izborom koji smo napravili dok čekamo da se poveća asortiman električnih teretnih vozila kako bismo mogli da testiramo i rešenje za e-mobilnost. Bilo kako bilo, Transports Houtch će uvek izabrati ekološki najprihvatljiviji način za napredovanje, i to je nešto na šta smo veoma ponosni.

Profil

Alen Uč (56) je izvršni direktor kompanije Transports Houtch, koju je osnovao njegov otac 1965. godine, a koja sada ostvaruje 59 miliona evra godišnjeg prihoda i zapošljava 400 ljudi u šest poslovnih sektora. Iz svoje baze u Frenua le Granu u regionu O de Frans nudi usluge transporta, logistike, distribucije, pakovanja i snabdevanja energijom.