Share

Svedočanstvo

FELDSCHLÖSSCHEN: OD 2013. GODINE NAM ELEKTRIČNI KAMIONI DAJU PREDNOST NAD KONKURENCIJOM

DISTRIBUCIJA

ELEKTROMOBILNOST

4min
Renault Trucks D Z.E. Carlsberg

Tomas Štalder je potpredsednik lanca snabdevanja podružnice Carlsberg Group Feldschlösschen, najveće pivare i dobavljača pića u Švajcarskoj. U svom intervjuu naglašava strateški doprinos električnih kamiona ugljenično neutralnoj logistici.

Renault Trucks D ZE Illustration Carlsberg Feldschlösschen

 

Možete li da predstavite svoju kompaniju i njeno tržište? Feldschlösschen, koju su 1876. godine osnovali Teofil Roniger i Matijas Vitrič, je tržišni lider u Švajcarskoj više od 120 godina. Zapošljava 1200 ljudi na 21 lokaciji širom Švajcarske. Pivo kuvamo u dva proizvodna centra: Rajnfelden i Sion. U Rezinsu proizvodimo bezalkoholna pića i flaširanu mineralnu vodu. Tržište piva u Švajcarskoj je stabilno, ali broj pivara stalno raste. Imamo najviše pivara po glavi stanovnika na svetu. Tržište je zato vrlo konkurentno.

 

Vaša kompanija je posvećena zaštiti sredine. Koja su njena glavna dostignuća na tom području? Programom „Zajedno prema nuli“ smo sebi zadali ambiciozne ciljeve na četiri ključna područja: ugljenički otisak, potrošnja vode, odgovorna konzumacija alkohola i industrijske nesreće. Na području ugljeničkog otiska prošle godine smo povećali udeo vlastite proizvodnje obnovljive energije sa 50 % na 66 %. To je omogućeno korišćenjem biogasa iz vlastite proizvodne aktivnosti, kao i upotrebom alkohola iz proizvodnje bezalkoholnog piva, koji koristimo za proizvodnju toplote.

 

Šta vas čini posebno ponosnim na vaš profesionalni i lični doprinos u zaštiti životne sredine? Pivo je prirodan proizvod. Sirovine dobijamo neposredno iz prirodnih izvora, pa smo tako uvek u kontaktu sa sredinom. Zaštita životne sredine nam je glavna tema već nekoliko decenija. Postavili smo jasne ciljeve, potpisali Pariski klimatski sporazum i planiramo da postanemo ugljenički neutralni do 2030. godine. Preduzeli smo brojne mere koje će nam pomoći da sopstvenim naporima smanjimo uticaj na životnu sredinu na nulu.

Ponosan sam što smo kupovinom električnih kamiona preduzeli još jedan važan korak na putu prema ugljenički neutralnoj logistici. Na taj korak smo se pripremali nekoliko godina. Već 2008. godine smo predstavili prvi vozni park e-vozila za dostavu. Dosledno smo koristili železnice kao deo logističke mreže. Ponosan sam i na udeo proizvodnje obnovljive energije iz sopstvene kompanije koji je sada dostigao 66 %, delom i korišćenjem alkohola iz bezalkoholnog piva.

Takođe sam lično predan smanjenju sopstvenog CO2 otiska. Živim na energetski učinkovit način bez upotrebe fosilnih goriva, proizvodim električnu energiju u svom domu radi samodovoljnosti, a za kratka putovanja koristimo električni automobil koji radi na električnu energiju proizvedenu kod kuće.

 

Kakvu ulogu imaju električni kamioni u politici dostave bez ugljenika grupe CarlsbergFeldschlösschen? Električni kamioni daju važan doprinos našem cilju ugljenički neutralne logistike, što je važan deo našeg plana. Za najduža putovanja koristimo prugu, a za kraća – električna vozila. Tu politiku smo usvojili pre nekoliko godina i dosledno radimo na njenom sprovođenju. Imamo viziju ugljenički neutralne logistike, a uvođenjem električnih kamiona smo vrlo rano krenuli tim putem. Prve 18-tonske kamione predstavili smo u Švajcarskoj još 2013. godine. Izvršili smo brojne testove, a Savezni tehnološki institut Švajcarske (ETH) u Cirihu sproveo je studiju i dostavio nam ekološku i ekonomsku analizu. Imamo mnogo iskustva za sobom i želimo da iskoristimo to znanje za dalji napredak u području električne mobilnosti.

 

Zašto ste odlučili kupiti vozilo 20 D Wide Z.E. kompanije Renault Trucks?  Nakon testiranja prvih 18-tonskih električnih kamiona 2013. godine i razmatranja iskustava, pre pet godina odlučili smo da se prebacimo na električna vozila. Kada smo razgovarali sa kompanijom Renault Trucks, brzo smo shvatili da se sa njima dolazi do rešenja, a naši planovi za što skoriju zamenu naišli su na razumevanje. Imamo veoma blisku saradnju sa kompanijom Renault Trucks i veoma otvoreno i konstruktivno razgovaramo, što nas je uverilo da su pravi partner. Osim toga, finansijsko rešenje koje je predložila kompanija Renault Trucks Financial Services pomoglo nam je da donesemo odluku i potpišemo ugovor za kamione 20 D Wide Z.E..

Da li vam električni kamioni pomažu u ostvarivanju prednosti pred konkurencijom?  Budući da su pitanja zaštite životne sredine postala važnija za potrošače, svakako je prednost naše korišćenje te tehnologije. Na taj način možemo pokazati kupcima da naši ciljevi nisu samo apstraktni na papiru, već se zapravo ostvaruju. Ali naše ambicije su postojale i pre toga. Naša ambicija da budemo ugljenički neutralni postojala je pre klimatskih demonstracija. Kao kompanija, verujemo da moramo biti svesni svoje odgovornosti prema budućim generacijama i učiniti sve što možemo da za sobom ostavimo netaknutu prirodu.

 

Da li ekonomske koristi vaše kompanije nadoknađuju višu cenu električnih kamiona? Svakako smo sproveli ekonomsku procenu električnih kamiona. Uprkos svemu, moramo biti spremni da ulažemo u novu tehnologiju, čak iako u početku nije ekonomičnija od kamiona na fosilna goriva. Dugoročno je to pravi potez.

 

Šta električni vozni park znači u smislu organizacije dostave? Naši vozači moraju da se naviknu na električne kamione, ali su ponosni što ih voze, drago im je što Feldschlösschen ima pionirsku ulogu i na tom području, kao i što su deo te priče. Osim činjenice da na početku moramo da obučimo vozače, ništa se nije promenilo. Kao i uvek, kupcima i dalje svakodnevno vršimo dostave.

 

Kakve koristi očekujete od svoje investicije? Postizanje ciljeva u pogledu CO2. I sticanje više iskustva sa ovom novom tehnologijom.

 

Kako vidite budućnost logistike i elektromobilnosti? Kombinovani železničko-električni mobilni modeli, kakve smo sada razvili, takođe bi mogli da predstavljaju model za druge kompanije u budućnosti.