Izveštaj

DIZAJN: REVOLUCIJA ELEKTRIČNIH KAMIONA

ELEKTROMOBILNOST

ZELENE ENERGIJE

4min
Meeting with the design team, with a 3D truck on a screen

Pol Dentri je direktor dizajna u kompaniji Renault Trucks. Sa svojim 20-članim timom vizualizuje i predviđa kako će izgledati električni kamioni budućnosti. Revolucionaran ne samo po izgledu već i po svojoj strukturi, HDD Express svojim dizajnom označava potpuni raskid sa prošlošću i na prvo mesto stavlja povezivost, domet i ekološke karakteristike.

„Pridružio sam se kompaniji Renault Trucks Francuska u septembru 2006. godine kao vodeći dizajner enterijera u Sen Prijestu u Lionu. Od tada – pa čak i pre, dok sam radio u kompanijama Volvo Trucks North America i Nissan Motors – uvek sam bio uveren da dizajn kamiona nema zajedničkih tačaka sa dizajnom automobila. Kamion je radni alat, a ne izbor životnog stila. I to je perspektiva iz koje se mora posmatrati.

 

Dizajniram električne kamione za 2030. godinu

Uveren sam da je struktura današnjih električnih kamiona potpuno zastarela, jer je previše skučena, po uzoru na prethodne konvencionalne kamione. Ne iskorištava u potpunosti mogućnosti koje nude tehnologije e-mobilnosti i kompaktnost najnovijih baterija. Zato je moj tim okrenuo novi list kada smo zamislili električni kamion za 2030. godinu, potpuno bez ograničenja. Rezultat toga je HDD Express, potpuno novi strukturni koncept urbane e-mobilnosti. Nema apsolutno ništa zajedničko sa bilo kojim tradicionalnim kamionom!

hdd express

 

Zamišljali smo odgovor koji bi bio suprotan onome što znamo i imamo danas i koji bi bio prilagođen budućim potrebama gradova u pogledu distribucije i dostave robe. U našem odgovoru je prioritet ne samo na povezivosti, dometu i ekološkim sertifikatima, već i na sigurnosti dostavljača, njihovoj udobnosti i udobnosti lokalnog stanovništva.

 

Bez zagađenja, tiha i bezbedna noćna dostava

Umesto da postavimo pogonske baterije na prednju stranu vozila, kao što je to slučaj kod današnjih šasija, pitali smo se može li se električna vuča rasporediti po celoj dužini novog vozila. Tako HDD Express ima posebno kompaktan modul za vuču i upravljanje. To vozaču omogućuje korišćenje sistema Segway®. Ne postoji fizička veza sa prikolicama, koje su bez vozača. Na dnu svake prikolice se nalaze baterije koje su dovoljno jake za prevoz robe – 100 % autonomno – do automatizovanih skladišta.

Planirano je da će HDD Express vremenom zameniti kamione koji prevoze od 3,5 do 10 tona – u zavisnosti od broja prikolica priključenih na modul vučnog vozila, ali koncept bi na kraju mogao da se prilagodi većim opterećenjima. Međutim, bez obzira na konačni ishod, 2019. godine više od 400 kupaca Renault Trucks dobilo je uvid u novi koncept vozila i svi su bili oduševljeni njime.

Mogu da vam obećam da još ni izbliza nismo zaključili sa istraživanjem svih mogućnosti e-mobilnosti u urbanim sredinama!"

 

Biografija

Pol Dentri je diplomirao na Univerzitetu u Lidsu. Nakon što je 1996. godine diplomirao na dizajnu proizvoda, Pol je započeo karijeru u automobilskoj industriji i nikada je nije napustio. Pre nego što se 2006. godine pridružio timu Renault Trucks Design Hall, radio je u kompanijama Nissan Motors i Volvo Trucks. Dizajner je serije T, C i K, koje su predstavljene 2013. godine. U martu 2019. imenovan je za direktora dizajna u kompaniji Renault Trucks.

Paul Daintree