Izveštaj

ISTORIJAT

A Berliet trucks, an ancestor of Renault Trucks vehicles

UPOZNAJTE ISTORIJU KOMPANIJE RENAULT TRUCKS…OD 1894. DO DANAS

Utemeljena na bogatoj istoriji, sudbina kompanije Renault Trucks danas se sve brže kreće autoputevima širom sveta.

Renault Trucks ima istoriju na koju svi možemo da budemo ponosni. Takva istorija stvorila je Renault Trucks kakav je danas i kakav će biti i u budućnosti: brend odlučan da služi svojim klijentima i drumskom prevozu u celini, ali i da poveća ugled jedne delatnosti koja ima važnu ulogu u našeg društvu. Od 1894. godine kada je Marius Berlije konstruisao i proizveo motor sa jednim cilindrom i napravio svoj prvi automobil na bezin, pa sve do danas - otkrijte izvandredno nasleđe i tradiciju dugu više od 100 godina i pogledajte film “Pioniri od 1894”:

1894 - 1909: POČETAK

1894.god. u Lionu, Marijus Berlije konstruiše i proizvodi motor sa jednim cilindrom i pravi svoj prvi automobil na benzin. 1906. godine, napravio je svoj prvi kamion.

1898.god. u Bijankuru, blizu Pariza, Luj Reno je razvio menjač sa 4 stepena prenosa i predstavio svoje prvo motorizovano vozilo, sa četvrtinom konjske snage. Prvo vozilo sa direktnim prenosom (LKV) proizveo je 1900. godine, a 1906. godine je izumeo autobus, preteču današnjeg pariskog autobusa.

First truck build by Marius Berliet in 1894 in Lyon

 

1914 - 1918: PRVE SERIJSKE PROIZVODNJE

One of the famous taxis that contributed to the victory at the Marne during WW1

Kod Berlijea se svakog dana proizvodilo 40 CBA kamiona i upućivali su se, zajedno sa ostalima, na front kod Verduna. Dok su Reno i njegovih 600 vozila doprineli pobedi na Marni i time obezbedili mesto u istoriji.

1917. godine, brend u obliku romba predstavlja prvi moderan tenk. Prvi 4x4 kamion napravio je Latil, što je bio i logičan sled događaja nakon što je 1898. godine razvijen pogon sa prednjom vučom.

 

1919 - 1928: RAZNOVRSTNOST PROIZVODNJE RADI RAZVOJA POSLOVANJA 

Luj Reno i Marijus Berlije, ujedinili su svoje industrijske kapacitete i formirali grupu za proizvodnju automobila. Berlije učestvuje i u proizvodnji tenka Renault FT17 poručenog od strane francuske vlade.

1923.god., Renault je prvi ponudio drumsko vučno vozilo. Iste godine pojavila su se vozila sa motorima na gas koji se dobijao iz čvrstog goriva, kao i prvo vučno vozilo sa servo kočnicama na sva 4 točka. 1928. godine prvi put je na jedan kamion ugrađen dizel motor.

One of the first Berliet truck with a diesel engine in 1928

1952 - 1978: KORACI KA FORMIRANJU GRUPACIJE

Između 1952. godine i 1974. godine, sa Berliet-om se udružuju Laffly, Rochet Schneider, Camiva i Citroën teška teretna vozila. 1957. godine Berliet proizvodi T100, najveći kamion na svetu.

1955. godine osniva se Saviem, spajanjem Latila, Renault kamionskog sektora i Somua. Saviemu se 1965.god. pridružuje Richard Continental, a 1975. godine i Sinpar.

1978. godine Berliet i Saviem se udružuju i osniva se jedini francuski proizvođač vozila za prevoz teškog tereta - Renault Véhicules Industriels, deo grupacije Renault za kamione.

Saviem truck

 

 

POSLE 1983: NA PUTU KA SVETSKOM VRHU

Renault Trucks Optifuel testing truck on a motorway

Renault Véhicules Industriels nastavlja da gradi međunarodnu grupaciju pripajanjem kompanije Dodge Europe 1983. godine, a zatim i legendarne američke marke Mack 1990. godine

1992. godine je ključni momenat: Renault Véhicules Industriels postaje Renault V.I. 2001. godine, Renault V.I. postaje deo Volvo grupe. 2002. godine zvanično se formira brendRenault Trucks poznat širom sveta.

 

Set canonical URL
Off