Izjave


 

15.11.2019

Renault Trucks C Optitrack - France - Transports Ferrato

Kristijan Vinet (Christian Vinet) je imao priliku da od aprila testira performanse novog modela Renault Trucks C Optitrack u različitim uslovima: na putevima, na gradilištu ili na klizavom terenu, i uverio se da se ovim vozilom lako upravlja, da je prilagodljivo i robusno.

  • TRANSPORTS FERRATO

    DELATNOST: iznajmljivanje kamiona sa vozačima za sektor javnih radova i sektor za izgradnju i održavanje puteva.

    OSNOVANO: 1962. godine u Marseju.

    VOZNI PARK: 55 vozila, od toga je osam Renault Trucks T vozila u vlasništvu, dok su četiri vozila u dugoročnom zakupu.

    ZAPOSLENIH: 50.

Šest sati ujutro. Udaljen nekoliko kilometara od Stare luke u Mar seju, Kristijan Vinet (Christian Vinet) se sprema da započne svoj radni dan u Transports Ferrato, kompaniji specijalizovanoj za iznajmljivanje kamiona i vozača, za javne radove i održavanje puteva. Prema današnjem programu treba da preuzme bager točkaš u morskoj luci La Sjota (La Ciotat) i da ga preveze do gradilišta. Zatim ide u kamenolom Gardan da pokupi lomljeni kamen namenjen za reciklažu, a onda konačno kreće ka severu grada, gde se obavljaju radovi na putu. Ovakav raspored podrazumeva da će, pre svakog zadatka, morati da spaja i razdvaja različite poluprikolice. Već nešto duže od mesec dana Kristijan Vinet vozi Renault Trucks C kamion opremljen Optitrack sistemom u konfiguraciji 4x2.


VOZILO PRILAGODLJIVO SVAKOJ SITUACIJI


« Želeo sam da zamenim tegljač konfiguracije 6x4 drugim vozilom sa dvostrukom osovinom koje može da nosi 50 t, objašnjava Robert Ferato (Robert Ferrato). Vozilo mora da bude snažno, da bi moglo da se izbori sa raznim situacijama na nezgodnim površinama.
I doneo sam pravu odluku. » Kristijan je prikačio poluprikolicu za transport kontejnera na C Optitrack i spreman je za polazak u La Sjotu (La Ciotat). « Upravljam ovim vozilom već duže od mesec dana i do sada sam veoma zadovoljan. Poseduje kvalitete koje nisam očekivao, naročito od konfiguracije 4x2! » Kristijan je već 23 godine vozač kamiona. « Počeo sam vozeći HGV (teško teretno vozilo) kamion na autoputevima, a zatim sam prešao u sektor transporta za javne radove. Takođe sam i mehaničar. » U ovo doba ujutru, na autoputu ka obali nema gužve u saobraćaju. Da bi došao do brodogradilišta, Kristijan mora da vozi kroz stari deo grada, duž stare luke, da pređe preko nekoliko uskih kružnih tokova itd. La Sjota nije projektovana za ovu vrstu vozila, ali Kristijan stiže na svoje odredište bez problema. Bager točkaš je parkiran na ledini okruženoj napuštenim hangarima koji svedoče o najboljim godinama La Sjote. Brodogradilište sada dobija nov život, zahvaljujući izgradnji i održavanju skupocenih jahti. Nekoliko minuta kasnije, bager točkaš je sigurno smešten na transporter kontejnera i Kristijan kreće dalje. Saobraćaj je sada gušći, dolazi do usporavanja i zastoja, suočiće se i sa ponovnim pokretanjem vozila na uzbrdici. « Impresioniran sam kako se Renault Trucks C ponaša na putu. Promena stepena prenosa obavlja se izuzetno lako, zahvaljujući dobro kalibrisanom automatizovanom ručnom menjaču. Stavljanjem regulatora brzine u režim krstarenja vozilo samo usporava. Skoro uopšte ne moram da koristitim pedalu kočnice. » Udobna vožnja koja ima pozitivan uticaj na potrošnju. « U poređenju sa prethodnim vozilom Renault Premium, možete lako da uštedite između 16 do 18 l na istoj trasi. Nikad ne izlazite izvan zelene zone kada vozite u automatskom režimu. »


SVESTRAN I NA VANDRUMSKIM TRASAMA


Po povratku u Transports Ferrato depo vreme je za promenu poluprikolice. Kristijan kači kiper poluprikolicu natovarenu šljunkom za kamenolom Gardan, koji se nalazi na oko 40 km izvan Marseja. Lokalni uslovi mogu da zakomplikuju putovanje: nedavno je bilo dosta kiše, pa strm teren u kamenolomu može da bude blatnjav i klizav. Ovaj kamenolom krečnjaka sada se bavi reciklažom inertnog otpada sa gradilišta i terena na kojima su izvođeni zemljani radovi i od njega pravi građevinski materijal.
Po izukrštanim klizavim stazama i strmim padinama, Kristijan vozi kiper ukupne težine 27 t ka mestu istovara. « Čim uslovi postanu teški i osetite da zadnji deo vozila počinje da proklizava, odmah prebacite u režim Optitrack da biste aktivirali dva prednja pogonska točka. »
A tada, u uslovima u kojima bi vozilo sa pogonom 6x4 prestalo da vuče i počelo otežano da se kreće, C Optitrack uspeva da prevaziđe prepreke. « Potrebno je samo da pritisnem dugme na komandnoj tabli da bih aktivirao Optitrack sistem. Nakon toga, mogu slobodno da zaboravim na njega, jer se automatski isključuje kada vozilo dostigne brzinu od 25 kilometara na sat. »
Kristijan može da se fokusira na vožnju i da savlađuje krivine i padine odgovarajućom brzinom. Prilikom istovara, mora da vozi unazad uz nagib, ka vrhu gomile polomljenog kamena. C Optitrack je u stanju da savlada taj manevar. « Već sam se zaglavljivo s drugim kamionima na ovom usponu. Nisam mogao da pokrenem vozilo, jer bi se branici ukopali; C Optitrack ima mnogo veće rastojanje od podloge i prilazne uglove branika koji mu omogućavaju da se kreće u svim pravcima, čak i po nepristupačnim površinama! »


« Sa njim možete da srušite planine, nezaustavljiv je. »
,
vozač u kompaniji Transports Ferrato

 

REALNA POBOLJŠANJA PRODUKTIVNOSTI


C Optitrack je testiran i prilikom kačenja poluprikolice za prevoz vrele smeše za asfaltnu bazu. Ovo je delikatna operacija koja traje skoro 45 minuta. « Ovakve poluprikolice su izuzetno teške, a mogu da budu dugačke i do 35 m. Bitno je istaći da takva vrsta manevra mora biti precizna do poslednjeg centimetra, napred, nazad, pa tako nekoliko puta...I uglavnom je posle 45 minuta kvačilo crveno kao žar. »
Još jednom, Kristijan ne može da sakrije svoje iznenađenje performansama vozila C Optitrack.
« Neverovatno je pokretljiv, bio sam zapanjen da vozilo sa pogonom na dve osovine ima tako gladak start. Uspelo je da pokrene poluprikolicu koja je veoma dugo stajala u mestu, a bilo je i nekih problema sa kočnicama! Uz pomoć Optitrack sistema, pokreće ga zadnja pogonska osovina i ne dešavaju se nikakvi problemi sa kvačilom. » Kao mehaničar, Kristijan pažljivo i bez kompromisa analizira efikasnost svog vozila. Klijent je na licu mesta i može da donese svoj sud o performansama vozila koje je rentirao i da odluči da li će imati poverenja u njega... ili ne! « Obezbedio je sebi vrlo dobru reputaciju na gradilištima, tako da već imam rezervacije i za narednu godinu. »

DURANCE GRANULATS

Smešten u kamenolomu krečnjaka u Gardanu, Durance Granulats vadi krečnjak iz sedimentnih stena i reciklira inertni (nezagađeni) otpad iz građevinske industrije radi proizvodnje građevinskog materijala. « Kompanija je pionir u ovoj oblasti u regionu », naglašava Aleksandar Liežon (Alexandre Liegeon), šef gradilišta. « Svake godine, na naše lokacije – Gardan (Gardanne) i Meirarge (Meyrargues) – dopremi se oko 300.000 tona inertnog materijala, kao i gomile slomljenog kamena iz centara za upravljanje otpadom. » Ovo tržište se brzo širi, jer su reciklirani materijali jeftiniji i kvalitetniji u odnosu na prirodne proizvode. « Proces reciklaže omogućava da se sačuvaju osobine koje imaju i originalni materijali. » Kamioni neprekidno dolaze i odlaze, kreću se po vijugavim stazama kamenoloma prenoseći materijal za istovar ili gotove proizvode za isporuku. Trenutno se reciklira 60%lomljenog kamena da bi dobio « nov život » kao osnovni materijal – toliko godišnje potroši 20.000 stanovnika. Time se, između ostalog, čuvaju prirodni resursi, izbegava prekomerno nagomilavanje otpada u skladišnim centrima i ograničava uticaj drumskog saobraćaja, budući da se podstiče prevoz tereta u oba smera.

UDOBAN, BEZBEDAN I ROBUSTAN


« U ovom kamionu provodim 6 ili 7 sati dnevno, ne računajući utovar, istovar i promenu poluprikolica », ističe Kristijan. « U kabini vozila Renault Trucks C je potpuna tišina, zahvaljujući dvostrukom zastakljivanju. Sve je odlično osmišljeno i sve komande se nalaze nadohvat ruke. Bluetooth® sistem je značajno poboljšan, više se ne čuje eho. Računar je intuitivan, odeljci za odlaganje su prostrani, kreveti udobni... Dolazak na posao svakog jutra predstavlja zadovoljstvo, osećam da sam mnogo manje pod stresom i nisam toliko umoran. Možemo da programiramo tahograf da nas upozori 10, 15 ili 20 minuta pre nego što je potrebno da napravimo pauzu, tako da imamo vremena da pronađemo mesto za parkiranje. » Udobnost je uvek ista, bez obzira na teren. « Bio sam iznenađen udobnošću kabine; oslonjena je na amortizere, a ne na vazdušne jastuke kao moj prethodni Renault Premium. Čak i ako se krećemo preko blatnjavog terena ili makadama, kabina je sve vreme stabilna i sa lakoćom se prilagođava neravninama. » Čelični branici, veće rastojanje od podloge i ojačano vučno sedlo su karakteristike koje vozilo čine bezbednim i pouzdanim. U ovom trenutku, Robert Ferato daje najviše ocene vozilu C Optitrack. « Želeo sam pokretljivo 4x4 vozilo visokih performansi koje je istovremeno i ekonomično, ne samo u potrošnji goriva već i u habanju pneumatika, kočnica, kvačila itd. Istina je da je ovo vozilo još uvek novo, ali do sada smo zadovoljni, a naši klijenti nas sve više angažuju! »

PREDNOST PROIZVODA

OPTITRACK SISTEM
Dva hidraulična motora montirana na prednje točkove vozila Renault Trucks C omogućavaju vozilu da privremeno koristi pogon na svim točkovima. Optitrack sistem se lako aktivira i može da se koristi pri brzini između 0 i 25 km/h, dok se pri većoj brzini automatski isključuje. Sistem je povezan sa automatskim ručnim menjačem Optidriver i kompatibilan je sa hidrauličnim retarderom Voith. Vozilo opremljeno Optitrack sistemom je svestrano, ekonomično i snažno, a istovremeno može da nosi teži teret nego vozilo sa konvencionalnim pogonom na svim točkovima. Renault Trucks C Optitrack ima radijus okretanja koji mu omogućava dobar prilaz, tako da može da se izvuče iz teških situacija na svim vrstama terena.