VESTI

NOVA FUNKCIJA U OPTIFLEET SISTEMU KAO PODRŠKA VOZAČIMA U EKONOMIČNOJ VOŽNJI

3min
NOVA FUNKCIJA U OPTIFLEET SISTEMU KAO PODRŠKA VOZAČIMA U EKONOMIČNOJ VOŽNJI

Kompanija Renault Trucks proširuje svoje Optifleet softversko rešenje za upravljanje voznim parkom, da bi pomogla vozačima na dugim linijama u ekonomičnoj vožnji. Ova alatka daje mogućnost praćenja i pojedinačne procene njihovih voznih performansi zajedno sa optimalnim korišćenjem vozila, preko algoritma specijalno razvijenog od strane kompanije Renault Trucks, na osnovu 20 godina dugog iskustva u ekonomičnoj vožnji.

Potrošnja goriva jednog vozila zavisi od stila vožnje, ali i od velikog broja drugih parametara koji su van kontrole vozača, kao što su: opterećenje, trasa i saobraćajni uslovi. Kompanija Renault Trucks je stoga razvila novu alatku koja procenjuje stil vožnje na osnovu niza objektivnih kriterijuma. Ova funkcija deo je Optifleet softverskog rešenja kompanije Renault Trucks i njegovog modula Check i omogućava rukovodiocima voznih parkova da lakše prate i preciznije analiziraju učinak svojih vozača, čime se smanjuju operativni troškovi.

Zahvaljujući dobro urađenom korisničkom interfejsu, rukovodioci mogu zajedno sa vozačima da analiziraju stil vožnje i na osnovu objektivnih kriterijuma ponude obuku onima kojima je potrebna. Francuska kompanija Inter-Légumes, pilot-klijent kompanije Renault Trucks, imala je priliku da testira nove funkcije tokom nekoliko meseci na 55 Renault Trucks T vozila iz svog voznog parka. „Ova nova Optifleet funkcija olakšava praćenje i komunikaciju sa našim vozačima, što predstavlja mnogo više od brojke o potrošnji goriva na papiru. Ona, zapravo, pokazuje da li vozač efikasno upravlja vozilom, što nam omogućava da uspostavimo dijalog zasnovan na preciznim i objektivnim podacima i, iznad svega, ciljevima“, objašnjava Kristof Buliko /Christophe Boulicaut/, instruktor u kompaniji Inter-Légumes. „Osim toga, potrebno je samo nekoliko klikova da pristupim performansama svakog vozača, što mi omogućava da brzo identifikujem oblasti u kojima je potrebno poboljšanje i prilagodim obuku u skladu sa tim. Svakog meseca objavljujemo rezultate svih vozača i nagrađujemo najbolje.“

Izveštaji prikazuju performanse vozača na osnovu sveobuhvatne procene, kodiranja u bojama (zelenom, narandžastom ili crvenom), generalnog plasmana i vremensku dinamiku. Rukovodioci voznog parka mogu preuzeti ove izveštaje u PDF formatu, nedeljno ili mesečno, i pregledati ih u svakom trenutku na svojim pametnim telefonima.

Izveštaji su zasnovana na algoritmu specijalno razvijenom od strane kompanije Renault Trucks na osnovu dvadesetogodišnjeg iskustva u oblasti ekonomične vožnje. Kriterijumi za klasifikaciju ovog algoritma stoga se ne fokusiraju na stvarnu potrošnju, već na parametre koje vozači mogu da kontrolišu, bez obzira na opterećenje, trasu i saobraćajne uslove. Klasifikacija svakog vozača zasniva se isključivo na osnovu individualnih upravljačkih performansi.

Sistem, zapravo, meri efikasnosti vožnje na osnovu tri glavna kriterijuma: - predviđanje (upotreba inercije vozila i pedale kočnice) - pravilna upotreba vozila (vreme provedeno u zelenoj zoni i u „automatskom“ režimu automatizovanog ručnog menjača) - vreme provedeno u praznom hodu motora.

Osim toga, preterana upotreba režima uštede energije ili veliki broj obrtaja pri korišćenju Optidriver automatizovanog ručnog menjača u ručnom režimu, negativno će uticati na konačnu ocenu.

Ova nova funkcija je uključena u modul Check, bez dodatnih troškova za svaku novu aktivaciju Optifleeta. Ažuriranje je besplatno za prevoznike koji su već opremili svoja vozila ovim softverskim sistemom i obavlja se automatski. Informacije o tome će biti prikazane na njihovom uobičajenom portalu.

Sa ovim novim promenama sistema Optifleet, kompanija Renault Trucks širi paletu svojih usluga kako bi omogućila svojim klijentima da smanje potrošnju goriva i pomogla vozačima da usvoje još racionalnije navike u vožnji. Zahvaljujući jednostavnoj upotrebi i sveobuhvatnim izveštajima koje pruža, Optifleet može lako biti usvojen od strane prevoznika koji žele da unaprede praćenje ponašanja i da smanje potrošnju. To će omogućiti čak i transportnim kompanijama, najiskusnijim u ovoj oblasti, da postanu još efkasnije i fleksibilnije.

Set canonical URL
Off