Novosti


 

17.12.2013

MAXITY ELECTRIC

"EMISIJA IZDUVNIH GASOVA JE NULA" LCV

RENAULT TRUCKS PREDAO KLJUČEVE PRVOG MAXITY ELECTRIC ‘NULTNA EMISIJA’ LAKOG KOMERCIJALNOG VOZILA KOMPANIJI TAFANEL-U


Dovoljno je samo da sednete u bilo koji kafić u Parizu, poručite kafu ili pivo, i sigurno ćete videti Tafanel-ov kamion. Svake godine, distributer pića broj 1 u Parizu, snadbeva ovaj grad sa preko 300 milion napitaka. Kompanija Tafanel brine o kvalitetu života svojih potrošača i baveći se ovim čisto ekonomskim poslom, uvek je radila sve što je u njihovoj moći da smanji buku i emisiju štetnih gasova. Zato se kompanija obratila Renault Trucks-u, njihovim dugogodišnjim partnerima u distribuciji, za rešenje. Posle ove inicijative, 5. maja 2010.god., uručeni su ključevi prvog Renault Maxity Electric, ’nultna emisija, bez buke’ lakog komercijalnog vozila, koje u potpunosti pokreće električna energija.

Tafanel je trenutno vodeća kompanija u Francuskoj za distribuciju piva i gaziranih pića. Svake godine isporuči 332 miliona napitaka (piva, vode, voćnih sokova, sode, itd), i tako čini život Parižana i velikog broja turista prijatnijim, zahvaljujući svom voznom parku.

Renault Trucks i Tafanel povezuje dugogodišnja i jaka komercijalna saradnja. Distributer je uvek bio zadovoljan kvalitetom proizvoda francuskog proizvođača. “Renault kamioni veoma su okretni i izuzetno prijatni za vožnju po gradu. Veoma niska šasija olakšava stražnji utovar i istovar buradi piva. Osim toga, Renault Trucks pruža veoma kavlitetne usluge servisa našoj kompaniji, koja mora da poštuje veoma precizne rokove za isporuku robe”, objašnjava Robert Bosk, vozač koji radi 20 godina za Tafanel.

Tafanel je jedna od prvih kompanija koja se ozbiljno trudi da svede na minimum neugodnosti koje izaziva svojom aktivnošću, koja je veoma važan deo “pariškog života”. Oni su usvojili intermodalni način transporta, 60-ih godina. Donosili su burad i sanduke pića vozom pravo u dvorište njihovog skladišta, a potom su ih slali tih ‘nekoliko poslednjih kilometara’ dostavnim kamionima do krajnjih destinacija. Isporuka se vrši viljuškarima koji rade na NGV (natural gas for vehicles-prirodni gas za vozila). Kombinovana upotreba železničkog i drumskog saobraćaja doprinosi smanjenju saobraćajnih gužvi na putevima u Parizu.

Ova politika u skladu je sa vizijom Renault Trucks-a o urbanoj mobilnosti robe: Staviti odgovarajući kamion na pravo mesto i sa odgovarajućom energijom.U tom kontekstu, proizvođač razvija vozila koja funkcionišu sa alternativnim energetskim rešenjima, koja su alternativa za dizel gorivo. Maxity Electric je najnovije vozilo, koje u potpunosti pokreće električna energija, ‘nultna emisija, bez buke’ - lako komercijalno vozilo. Ovo čisto i tiho vozilo omogućiće Tefanel-u da obavlja svoje svakodnevne isporuke, a da pritom ne ometa ljude koji su u blizini.

Vozilo za koje je potrebna standardna vozačka dozvola, Renault Trucks razvio je u saradnji sa PVI i EDF da bi zadovoljio ozbiljna ograničenja u dimenzijama i ekološkim standardima na koja se nailazi u centrima evopskih gradova. Njegove glavne prednosti su što ne zagađuje atmosferu i ne emituje CO2 i uopšte ne pravi buku. Ovo omogućava vozilu da očuva sve svoje suštinske vrednosti (pokretljivost, jednostavna nadgradnja, ukupna nosivost od 2 tone itd.), dok su u isto vreme poboljšane karakterisitike vozila da bi bolje čuvalo životnu sredinu.

Maxity Electric razvija maksimalnu brzinu od 90 km/h, uz maksimalan obrtni moment pri pokretanju vozila. Međutim, zbog optimizacije rada akumulatora i s obzirom na zadatke koje ovo vozilo obavlja, kupci mogu ograničiti brzinu vozila na 70 km/h kod gradske vožnje. Optimizacija električnog motora, kao i dopuna prilikom usporavanja, omogućava vozilu radnu autonomiju od gotovo 100 km (za prevoz tekstilne robe). Vozilo je opremljeno asinhronim električnim motorom, automatskim menjačem sa ručnom kontrolom i litijum-jonskim akumulatorom poslednje generacije. Sva dodatna oprema (Servo volan, vakuum pumpa za kočnice) je prilagođena za električno napajanje.

Između 10 i 30 vozila u okviru pilot projekta, isprobaće pilot kupci na putevima Francuske u 2010. god., pre nego što se vozilo plasira na komercijalno tržište, što je zakazano za 2011.god.

Renault Trucks je nekoliko godina fokusirao svoja istraživanja na pronalaženje alternativnih rešenja za dizel gorivo, zato što su resursi za dizel gorivo sve manji i postoji sve veća potreba za borbu protiv emisije štetnih materija. Osim svojih vozila na električni pogon kao što su Maxity i Midlum, Renault Trucks nudi niz alternativnih rešenja. Mogu se uporediti sa dizel vozilima u pogledu vožnje i performansi, vozila koja funkcionišu na NGV (prirodni gas za vozila) ne emituju ni dim ni čestice, a proizvode i znatno manje buke. Od 2009. god, koriste se tri vozila za testiranje tehnologije hibridnih vozila u realnim uslovima rada. Istraživanja pokazuju veliku uštedu u potrošnji dizel goriva, kao i smanjenje emisije CO2 za oko 20%. Za vozila koja još uvek rade na dizel, Renault Trucks razvija inovativna rešenja osmišljenja da smanje potrošnju goriva.

O Tafanel-u
Osnovana 1932. godine, 'Établissements Tafanel' vodeći je distributer piva i gaziranih pića u Francuskoj i vrši isporuku za hotele, restorane i kafiće, ali i za železničke stanice, bolnice, škole i kantine kompanija. Svake godine, njihovih 350 vozila isporuči 332 miliona napitaka (piva, vode, voćnih sokova, sode, sirupa, itd) - ukupno 83 miliona litara – u buradima ili flašama. To znači da dnevno imaju 1000 isporuka u Parizu i da snadbevaju 5000 kupaca. Da bi bili u mogućnosti da pružaju ove usluge, tako važne za život Parižana i velikog broja turista, Tafanel se oslanja na vozni park od 100 vozila, skoro sve Renault Midlumi, opremljeni specijalnim stalažama za prevoz flaša. .

O Renault Trucks-u
Vođeni entuzijazmom, iskustvom i upornošću svojih 14.000 zaposlenih, kao i tržištem od preko 100 zemalja i 1500 prodajnih i servisnih centara, Renault Trucks je jedan od vodećih proizvođača komercijalnih vozila. Renault Trucks, pored dizajna, proizvodnje i distribucije lakih komercijalnih i teretnih vozila, ima u ponudi i najobimniji spektar vozila (od 2.7 tona do 60 tona) i različitih usluga na tržištu. Renault Trucks nudi modele savršeno prilagođene širokom spektru delatnosti svojih kupaca: za isporuku, distribuciju, građevinarstvo, dugolinijska putovanja, za vojne i specijalizovane primene.Renault Trucks prodao je preko 35.000 vozila u 2009. god. Kompanija se zalaže da vrati ponos i prestiž drumskom saobraćaju, radi svojih kupaca i njihovih vozača, jer je drumski saobraćaj plemenita profesija, bez koje društvo ne bi moglo da funkcioniše.